Unieke 24 uur’s online helpdesk beschikbaar

Bel ons: 0324 - 42 35 45 Vraag gratis demo aan

Als beheerder van de website rust een grote verantwoording op je schouders. Maar je wil er niet onder gebukt gaan. Daarom heeft Eclesia een softwarepakket ontwikkelt dat het voor een vrijwilliger of professional uiterst eenvoudig maakt om de website te beheren.

Eclesia heeft een CMS ontwikkelt dat nog eenvoudiger is dan WordPress.

Dankzij Eclesia Web oplossing kan iedere gebruiker gemakkelijk foto’s plaatsen en teksten aanpassen. Het CMS geeft je toegang tot ongekende mogelijkheden. Op ieder moment van de dag, waar je ook bent kun je foto’s en teksten veranderen.

Maar, dat is nog niet alles. Bij de oplossingen die Eclesia biedt, kun je ook als beheerder makkelijk rollen en autorisatie toe bedelen aan gebruikers. Je hoeft geen enkele technische kennis te hebben om snel teksten of foto’s te kunnen plaatsen, maar ook om nieuwe pagina’s aan te maken.

En is er een onderwerp waar je niet uitkomt, dan klik je eenvoudig op 1 van de filmpjes en krijg je online uitleg hoe je verder kunt.

 

5 Tips om de website interessant te houden.

 

1. Waarom je de website actueel moet houden.

Als kerk wil je de oude boodschap op een actuele manier presenteren. Op de homepage is het dan ook belangrijk om alle informatie dagelijks actueel te houden. Dat zorgt ervoor dat bezoeker teleurgesteld worden en het bezoek aan de website gaan vermijden. Nieuwe bezoekers haken al af als er alleen verouderde informatie opstaat. Natuurlijk kan er een verslag opstaan van activiteiten die onlangs zijn geweest.  Informatie die ouder is dan een maand is niet actueel en zorgt voor een negatieve ervaring bij de bezoeker.

Dit kun je voorkomen door dagelijks, geheel automatisch, een tekst van de dag te plaatsen. Ook komende events, diensten en bijzondere gebeurtenissen aan te kondigen. Dit betekent wel dat je vrijwel dagelijks met de website bezig bent. Juist daarom is Eclesia een uitkomst omdat je eenvoudig en snel alle teksten en foto’s kunt aanpassen. En als je dit als vrijwilliger moet doen, zit je niet te wachten op complexe programma’s waar je gefrustreerd en chagrijnig van wordt. Eclesia gaat voor je glimlach, want een glimlach op je gezicht is een glimlach van je hart.

 

2. Oude content verwijderen of aanpassen

Oude content zorgt voor verwarring en irritatie bij de bezoeker van je website. Als webmaster wil je een optimaal resultaat. Daarom check je wekelijks de website op oude content en pas je die aan of archiveer je die. Zorg dat je goed per e-mail te bereiken bent, zodat bezoekers vragen kunnen stellen. Verschillende e-mailadressen voor de verschillende verantwoordelijken zijn mogelijk. Goed e-mailverkeer hoort bij een kerk die communicatie belangrijk vindt. Bovendien laat het CMS van Eclesia zien hoeveel bezoekers een pagina heeft en hoe vaak een artikel wordt gelezen. Zo leer je om geen energie te steken in onderwerpen die niet van belang zijn voor de bezoeker. Merk je dat er relatief weinig bezoeker op een pagina komen, dan kun je natuurlijk ook de tekst aanpassen of foto’s en onderzoeken of het aan je aantrekkelijkheid van de informatie ligt. Soms moet je de schrijfstijl iets aanpassen of de foto aantrekkelijker publiceren. Je wilt tenslotte dat je inspanning zo succesvol mogelijk is. Wij bij Eclesia willen daar graag advies over geven.

Binnen Eclesia heb je professionele fotografen, videograven, tekstschrijvers en ontwerpers die je kunnen inspireren om naar een hoger niveau te komen. Een vraagje kost niets, bij een opdracht wordt vooraf besproken wat de kosten zijn.

 

3. Analyseer de cijfers

Welke pagina’s worden goed bezocht. Welke artikelen worden goed gelezen. Hoelang blijft de bezoeker gemiddeld op een pagina. Al deze vragen kun je beantwoorden vanuit het CMS van Eclesia. Op een eenvoudige manier zie je alle cijfermatige informatie die je nodig hebt in een overzichtelijk dashboard. Merk je dat een pagina weinig bezocht wordt en haken bezoekers snel af, dan ga je opzoek aar de reden. Dat kan de tekst zijn, het onderwerp, de schrijfstijl of de plaats op de website. Op deze manier kun je leren en aanpassen. Maak er een avontuur van om te spelen met de informatie die je vindt op het dashboard om zo te sturen naar een beter resultaat.

 

4. Ontdek nieuwe kansen

Een meetsysteem geeft niet alleen inzicht waarom bezoekers afhaken, maar je kunt er ook nieuwe inzichten mee krijgen. Zo stem je steeds meer af op de doelgroep die je wil bereiken. Jonge mensen willen andere informatie, dan oudere. In de website kun je daarop inspelen. Scheer niet iedereen over één kam! Denk vooral niet uit gemakzucht. Daag jezelf uit om in de huid van de bezoeker te kruipen. Zo krijg je nieuwe inzichten en verhoog je de betrokkenheid van de bezoeker en leden.

 

5. Vragen staat vrij, maar neem zelf wel het initiatief

Vol goede bedoeling heb je aangegeven de website te willen onderhouden. De noodzaak om naar buiten goede informatie te delen vind je belangrijk. Bovendien zie je dat het mensen aanzet tot meer betrokkenheid. Daarom is het goed om mensen om je heen te raadplegen en hun mening te vragen over datgene dat wordt gepubliceerd. Schuurpapier maakt iets glad. Wees daarom niet bang voor kritiek. Het levert je kansen voor verbetering en nieuwe inzichten op . Werken met een team aan de communicatie van de kerk of gemeente zorgt ervoor dat de website niet als een “moetje” wordt ervaren.

Bij Eclesia worden regelmatig seminars gehouden voor webmasters om meer uit de Eclesia Web oplossingen te halen. Ben voor meer informatie naar Eclesia of kijk op de website wanneer er een volgend seminar is gepland. Je wordt daar geïnformeerd over alle mogelijkheden, maar kunt ook praktische tips krijgen over verbeteringen van de website die jij beheert. Tips over inhoud, maar ook over de huisstijl, het ontwerp, de wijze van fotografie, kleurgebruik, taalgebruik etc.

 

Als laatste een extra tip

Als extra tip willen wij meegeven goed op auteursrechten te letten. Pak niet zomaar een foto of filmpje van Google. Daar kunnen auteursrechten opzitten. Dit kan leiden tot grote kosten en wordt gezien als diefstal. Er zijn ook tal van wensites waar je stockfoto’s kunt kopen. Soms zijn ze gratis. Gebruik dus auteursrechtvrij beeldmateriaal of koop de rechten af. Dat is wel zo veilig.

 

Dat maakt Eclesia gebruiksvriendelijker dan welk pakket ook. Vraag daarom een demo aan en overtuig jezelf.